به گزارش روابط عمومی هلدینگ
بهسازان فردا، در این مراسم که با حضور جمعی از مدیران ارشد بانک ملت و هلدینگ بهسازان فردا برگزار شد؛ رسول لطفیآذر، معاون فناوری اطلاعات بانک ملت و رئیس هیأت مدیره هلدینگ بهسازان فردا ضمن تبریک به مناسبت سالگرد تاسیس شرکت زیرساخت امن خدمات تراکنشی، گفت: یکی از تصمیمات کلیدی که در سال 1390 در حوزه فناوری اطلاعات بانک ملت شکل گرفت، تبدیل شدن معاونت شبکه این بانک به یک شرکت مستقل بود.
او با اشاره به تفکر حاکم بر مدیریت بانک ملت در زمان تاسیس شرکت زیرساخت، توضیح داد: علیرغم محدودیت در توجه به محورهای زیرساختی حوزه فنآوری اطلاعات؛ مدیران بانک ملت توجه ویژه به فناوری اطلاعات را در بانک جاری کردند.
به گفته لطفیآذر، اداره کل بانکداری الکترونیک بانک ملت بعد از تاسیس شرکت زیرساخت و احاله امور به واحدهای مختلف در مجموعه بانک؛ ماموریتهای خود را در شرکت ادامه داد و در همان مسیر مشخص حرکت کرد.
او با بیان اینکه شرکت زیرساخت یکی از ماموریت محورترین شرکتهای هلدینگ بهسازان فردا است، افزود: این شرکت با تمرکز بر ماموریت خود توانسته به سمت توسعه حرکت کند.
رئیس هیأت مدیره هلدینگ بهسازان فردا با اشاره به هدفگذاری سال گذشته شرکت زیرساخت در راستای راهاندازی واحد R&D، توضیح داد: شرکت زیرساخت امن خدمات تراکنشی با تاسیس واحد R&D موفق شد، سخت افزاری با زیرساخت بومی (روتر بومی) تولید کند. این نشان میدهد که بضاعت فعالیت واحد R&D در تیم شرکت زیرساخت وجود دارد. از سرمایهگذاری در واحد R&D چشم پوشی نکنید.
او به افزایش سرمایه محدود شرکت زیرساخت در سال گذشته اشاره کرد و گفت: هدفگذاری برای بورسی شدن شرکت زیرساخت در راستای توسعه فعالیتهای این شرکت خواهد بود؛ چراکه بدون سرمایهگذاری، محدودیتهایی برای توسعه بوجود خواهد آمد.
لطفیآذر ادامه داد: در راستای سهامداری شرکت زیرساخت باید شرکای تجاری را مورد توجه قرار داد؛ هرچند این روند با ریسکهای مواجه است اما باید آن را پذیرفت و ایدههایی برای شرکای تجاری مطرح کرد.
او با تاکید بر اینکه شرکت زمانی ارزش افزوده خواهید داشت که برای بانک خلق ثروت کند، اظهار کرد: شرکتی که هیچ زیرمجموعهای نداشته باشد، توانمندی لازم در جهت توسعه صنعت شبکه را نخواهد داشت.
با پشتوانه «بانک ملت»؛ سهم بهتری از بازار خواهیم داشت
حبیبالله اژدهاکش، مدیرعامل هلدینگ فنآوران هوشمند بهسازان فردا در این مراسم ضمن تبریک سیزدهمین سالگرد تاسیس شرکت زیرساخت امن خدمات تراکنشی، گفت: بزرگترین مشکل شرکتها تصاحب بازار است.
او با اشاره به اینکه اصلیترین عامل برای جذب بازار «برند» است، تاکید کرد: ما اکنون برند بانک ملت را کنار خود داریم و این به ما کمک میکند که سهم بهتری از بازار داشته باشیم؛ این در حالی است که شرکتهای رقیب از این مزیت برخوردار نیستند و کار خود را به سختی پیش میبرند.
به گفته اژدهاکش، باید فرایند همافزایی در شرکتهای تابعه هلدینگ بهسازان فردا و گروه بانک ملت تسریع شود.
او با بیان اینکه اهمیت حوزه امنیت هر روز بیشتر از قبل مورد توجه قرار میگیرد، افزود: اکنون شرکتهای کوچک به دنبال نیروی امنیت هستند در حالی که میتوانند از خدمات شرکتهای تخصصی مانند شرکت زیرساخت بهرهبرداری کنند؛ چراکه این حوزه به شدت گسترده است.
او تاکید کرد: شرکت زیرساخت امن خدمات تراکنشی باید تبدیل به شرکتی شکستناپذیر شود و این ممکن نیست، مگر با داشتن ترکیبی از سهامداران قابل قبول؛ چراکه تنها با داشتن یک سهامدار نمیتوان قدرتمند عمل کرد بلکه ترکیب سهامداران باید بهینه شود تا بتوانیم نهایت خلق ارزش را به همراه داشته باشیم.
اژدهاکش با اشاره به اینکه باید زیرساختها تقویت و واحد تحقیق و توسعه بازار مستحکمتر شود، تاکید کرد: امیدواریم در جشن 14 سالگی شرکت زیرساخت شاهد اخبار خوب و تحقق اهداف بیشتری باشیم.
ورود روتر بومی با قیمتی باورنکردنی به بازار
در این مراسم رسول قربانی، مدیرعامل شرکت زیرساخت امن خدمات تراکنشی ضمن قدردانی از حضور میهمانان گرامی، گفت: شرکت زیرساخت از یک معاونت شبکه 30 نفره در اداره کل خدمات نوین سابق بانک ملت با استراتژی بانک تاسیس شد و اکنون با گذشت 13 سال شرکت بیش از 300 نفر نیرو دارد.
او با اشاره به توسعه خدمات شرکت متبوعش در سالهای گذشته، اظهار کرد: اکنون علاوه بر حوزه شبکه که بخش اصلی فعالیت شرکت زیرساخت است در پنج حوزه تخصصی دیگر نیز ورود کردیم که شامل مراکز داده، نگهداشت زیرساخت ابری، امنیت، نرم افزار و پروژههای اکتیو دایرکتوری و پروژههای بانک در حوزههای نرم افزاری است.
قربانی با بیان اینکه در سال گذشته با حمایت اعضای هیات مدیره توانستیم تیم متخصص نوآوری را در شرکت راه اندازی کنیم، افزود: ثمره زحمات این تیم راهاندازی یک روتر بومی است که مراحل ثبت آن به پایان رسیده و در مراحل پایانی دریافت مجوز افتا قرار دارد.
او ادامه داد: قرارداد همکاری در این حوزه با بانک ملت در حال اتمام است و مذاکراتی نیز با شرکتهای همراه اول، ایرانسل و بانکهای دیگر کشور صورت گرفته است. این محصول با قیمتی رقابتی به بازار عرضه میشود و اختلافی 20 تا 30 درصدی با نمونههای خارجی خود دارد.
مدیرعامل شرکت زیرساخت امن خدمات تراکنش از افزایش کیفیت خدمات موجود خبر داد و گفت: SLA موجود برای ارائه خدمات به بانک وجود دارد و پایداری ما در این چند سال روند افزایشی داشته و آمار به وضوح آن را نشان میدهد. همچنین در بخشهای توسعهای به ویژه توسعه کسب و کار عملکرد مطلوبی داشتهایم.
بر اساس این گزارش، مراسم سالگرد تاسیس شرکت زیرساخت امن خدمات تراکنشی با حضور معاونین و مدیران ارشد بانک ملت، همراه با مدیرعامل هلدینگ بهسازان فردا، مدیرعامل شرکت زیرساخت امن خدمات تراکنشی و جمعی از معاونین و مدیران ارشد این شرکت برگزار شد.