behsazan-theme-change behsazan-theme-change
آخرین اخبار
سه‌شنبه  6 تير 1402

رسول قربانی

هدفمان ارایه بستری امن و پایدار برای سرویس ها است

رسول قربانی، مدیرعامل شرکت زیرساخت امن خدمات تراکنشی از انگیزه‌های حضور در نمایشگاه الکامپ و عرضه راهکارها و سرویس‌های جدید زیرساختی و امنیتی می‌گوید

رسول قربانی، مدیرعامل شرکت زیرساخت امن خدمات تراکنشی از انگیزه‌های حضور در نمایشگاه الکامپ و عرضه راهکارها و سرویس‌های جدید زیرساختی و امنیتی می‌گوید
هدفمان ارایه بستری امن و پایدار برای سرویس ها است

شرکت زیرساخت امن خدمات تراکنشی، یکی از زیرمجموعه‌های هلدینگ بهسازان فردا است. این شرکت با داشتن نیروی انسانی ماهر و ابزارها و فناوری‌های نوین، امکان طراحی و  توسعه  زیرساخت و سرویسهای مورد نیاز مشتریانش را دارد. شرکت زیرساخت امن خدمات تراکنشی شش خدمت اصلی دارد که  به ‌گفته رسول قربانی، مدیر عامل آن با تخصص‌گرایی و نیروهای مجرب و کارآزموده سعی می‌کنند نیازهای نهادها، سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف را تامین کنند. او می‌گوید شرکت زیرساخت امن خدمات تراکنشی می‌خواهد با سرویس‌های جدید خود کاری کند که دسترسی پذیری بالا و امنیت  سرویسها حاصل شود. این شرکت در نمایشگاه الکامپ بیست و ششم حضور خواهد یافت و از چند محصول و سرویس تازه رونمایی می‌کند. گفت‌و‌گوی ما را با قربانی و برنامه‌هایشان بخوانید. 

ارزیابی‌تان از نمایشگاه الکامپ و ضرورت حضور شرکت‌هایی مثل زیرساخت امن خدمات تراکنشی که درزمینه فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت فعالیت دارند، چیست؟
الکامپ، گردهم‌آیی شرکت‌ها، تیم‌ها، سازمان‌ها و کسب‌و‌کارها برای ارائه محصولات و خدمات الکترونیکی و کامپیوتری است که امسال بیست و ششمین دوره‌اش را تجربه می‌کنیم. این نمایشگاه باتوجه ‌‌به سرعت تحولات فناورانه و رشد و گسترش خدمات و سرویس‌های  الکترونیکی  در کشور، برای همه شرکت‌ها و افرادی که در این حوزه فعال‌اند، مهم است. در نمایشگاه الکامپ، بازدیدکنندگان معمولا با محصولات و راه‌حل‌ها و سرویس‌های جدید آشنا می‌شوند و با دقت بررسی می‌کنند که چه چیزی برای شرکت‌هایشان مفید و کاربردی است. نمایشگاه الکامپ هر سال گسترش یافته  و شرکت‌ها هم محصولات و سرویسها و سامانه های کاربردی خود را ارتقاء داده اند. نمایشگاه بیشتر شامل محصولات و سرویسهای نرم افزاری بوده و در بخش تولید سخت‌افزار کم رنگ تر بوده است . چون تولیدات سخت افزاری نیاز به زمان و امکانات وسرمایه‌گذاری بلندمدت دارد که طبیعی است کار آسانی نیست. تولید نرم‌افزارهای کاربردی  چنین سختی‌ها و مشکلاتی ندارد. بنابراین، اکثر محصولاتی هم که در نمایشگاه الکامپ عرضه می‌شود، نرم‌افزارمحور و بیشتر در حوزه تجارت الکترونیک (E-commerce) است. در این چندسال به‌خصوص در حوزه‌های تجارت الکترونیک ، سرویسهای آنلاین خدماتی و مالی و نیز شبکه های اجتماعی نرم‌افزارهای خوب کاربردی تولید و بهره برداری شده است. تصور می‌کنم نمایشگاه الکامپ به این دلیل که مهم‌ترین رویداد فناوری اطلاعات در چنین سطحی است، حضور در آن برای همه شرکت‌ها و سازمان‌ها و کسب‌و‌کارها مفید باشد. 

کار شرکت زیرساخت امن خدمات تراکنشی، از نوع شبکه‌‌ای و زیرساختی است و بی‌تردید دیدن دستاوردهای جدید آن برای سازمان‌ها و نهادها و شرکت‌ها جذابیت‌هایی دارد. قرار است در نمایشگاه، از چه خدمات و راه‌حل‌ها و محصولاتی رونمایی کنید؟

از انجایی که شرکت زیرساخت امن شرکتی فعال در حوزه آی‌تی کشور می باشد، هرساله علاوه بر عرضه خدمات شرکت برنامه ‌ها و نشست های علمی نیز برای شرکت‌کنندگان  تدارک می‌بینیم. همان‌طور که اشاره کردید، شرکت ما خدمات زیرساخت آی‌تی ارائه می‌کند. طبیعی است با رشد اپلیکیشن‌ها و تجارت الکترونیک و شبکه های اجتماعی  زیرساخت‌ها را نیز باید توسعه داد. یعنی، مراکز داده، شبکه، سرورها و سرویس‌هایی که متضمن عرضه پایدار اپلیکیشن‌ها بر بستر آنلاین باشند، همواره باید توسعه یابد. به‌عبارتی باید خدمات جدید را «هاست» کرد و در مقام عرضه‌کننده‌ زیرساخت، به کاربرها و شرکت‌ها و تیم‌های توسعه ‌دهنده اپلیکیشن‌ها، این زیرساخت ها و سرویسها را عرضه کرد. امسال ما چند محصول داریم که دو تای آن را در نمایشگاه الکامپ بیست و ششم عرضه خواهیم کرد. یکی « Network Automation» است که نوعی محصول نرم‌افزاری برای پیکربندی تجهیزات شبکه است. با این محصول جدید، برخلاف روال سنتی که باید تک‌تک به تجهیزات وصل شد و پیکربندی «کانفیگ» را انجام دهند، مدیران شبکه می‌توانند  با استفاده ازسامانه اقدامات و تغییرات خود را انجام دهند. برای مثال قرار است در مجموعه‌ای از محصولات، پیکربندی خاصی صورت گیرد. ما می‌توانیم با این نرم‌افزار اتومیشن آن پیکربندی را در سامانه انجام دهیم.
محصول دیگری که در این حوزه ارائه خواهیم کرد، زیرساخت «اینترنت امن» است که چند سالی است درباره آن در کشور صحبت می‌شود اما کمتر دیده‌ایم به‌شکل عملی کاری صورت گیرد. یکی از نگرانی های که سازمانها دارند ارایه دسترسی  همزمان کارکنان به سامانه های داخلی  و اینترنت می باشد که ریسکهایی را به سازمان ها تحمیل می کند یکی از محصولات  شرکت زیرساخت امن خدمات تراکنشی، «سرویس اینترنت امن » است.. « اینترنت امن »، مدل زیرساختی  و اپلیکیشن آن به‌گونه‌ای است که سرعت دسترسی و  امنیت کارکنان را بالا می‌برد. 

این دو سرویس و محصول چه کمکی به مشتریان می‌کنند؟ 
ببینیدNetwork automation  برای کسب‌و‌کارها کارکرد و صرفه  زمانی و هزینه‌ای دارد. درواقع سرعت‌ عمل نگهداری شبکه، پیکربندی و تغییرات برای ادمین‌های شبکه افزایش می‌یابد و ازنظر کیفیت کار نیز چون فرایندها به‌صورت سیستمی است، خطاها و اشتباهات نیروی انسانی را به حداقل می‌رساند.

سرویس دیگر، سرویس «اینترنت امن» است. همه کسانی که در حوزه آی‌تی کار می‌کنند، می‌دانند اینترنت ذاتا پدیده‌ای ناامن است و وقتی دسترسی کلاینت/سروری  به اینترنت داده می‌شود، یک سری ریسک هم به آن سیستم  منتقل می‌شود و ایجاد خطر می‌کند. مشکلی که سازمان‌ها داشتند این بود که یک سری سرویسهای داخلی  مثل اتوماسیون وسامانه های اینترانت  داخلی داشتند که برای خود کارکنانشان در دسترس بود. همچنین می‌خواستند به سرویس‌های اینترنتی هم  مثل گوگل دسترسی داشته باشند. این هم ‌زمانی دسترسی، ممکن بود یک سری ریسک‌ها را متوجه آن‌ها کند. راهکار ما استفاده از اینترنت امن است که یک سرور واسطه‌ای است که آن سرور به اینترنت دسترسی دارد و اگر اتفاق و تهدیدی باشد، در آن سرور واسط رخ می‌دهد و کاربر هم اصلا متوجه تهدید یا ریسک نمی‌شود. این سامانه با بررسی Real time اطلاعات دریافتی کاربر توسط آنتی ویروس های مختلف ، از انتقال اطلاعات و فایل های آلوده به سیستم کاربر و سرور های سازمان جلوگیری می نماید .همچنین امکان اعمال فیلترهای مختلف در جهت محدود سازی انتقال فایل با نوع یا File type مشخص شده ،امکان مسدود سازی اجرای فایل های مخرب در شبکه را فراهم می سازد.
محصول یا سرویس دیگری هم دارید؟
محصول دیگرمان، «راهکار توسعه و افزایش ارتقا امنیت و استفاده از هوش تهدید» است که به‌عنوان محصول سی‌تی‌آی (Cyber threat intelligence) شناخته می‌شود. این سرویس اطلاعاتی در مورد تهدیدهای سایبری و عوامل آن است که به کاهش وقایع مخرب در فضای مجازی کمک می‌کند این محصول در‌واقع به گونه‌ای است که با شناخت آسیب‌پذیری سازمان‌ها و تهدید‌ها در سازمان‌ها از رخدادهای امنیتی پیشگیری می‌کند. سازمان‌های ما معمولاً درس‌آموخته‌ها را منتشر یا تبادل نمی‌کنند.  این در حالی است که اگر هوش تهدید در سازمان‌ها فعال باشد، می‌توانند خطرها و تهدیدها علیه سازمانشان، ولو خارج از کشور هم باشد، را شناسایی کنند و راهکار مقابله با آن را طراحی کنند تا از یک رخداد و تهدید جلوگیری شود. این رویکرد سال‌هاست در کشورهای دیگر اجرایی شده است. ، اما ما امسال در شرکت زیرساخت امن خدمات تراکنشی سرویس CTI  را برای مشتریان عرضه می‌کنیم. 

برای عملیاتی کردن این راهکارها و سرویس‌ها، که نیاز حیاتی سازمان‌ها و نهادها به‌خصوص دولتی‌ها است، در روزهای برگزاری نمایشگاه چه برنامه‌هایی دارید؟
ما در نمایشگاه محیط عملیاتی‌ای تدارک می‌بینیم تا تمام محصولاتمان را زمانی که مشتری به غرفه می‌آید، از نزدیک تجربه کند. یعنی محیطی که مشتری عینا در یک محیط واقعی با آن چیزی که نیاز دارد رو‌به‌رو می‌شود تا عملکرد محصول را درک و تحلیل کند. در نمایشگاه الکامپ، شرکت‌ها محصولات خودشان را ارایه می کنند و رقابت سنگینی حکم‌فرما است. اگر ما بتوانیم محصولاتمان را به‌گونه‌ای عرضه کنیم که مشتری جذب آن شود، به هدفمان رسیده‌ایم. درواقع دنبال این موضوع نیستیم که در همه حوزه‌ها و به تمام سازمان‌ها سرویس‌دهی کنیم. علاقه‌مندیم به سازمان‌هایی که دیتاهای مهمی دارند و در حوزه آی‌تی سرمایه‌گذاری کرده‌اند، سرویس‌ها را ارائه دهیم و در کنار آنها، از دارایی‌ها  و اطلاعات آنها محافظت کنیم. ما می‌خواهیم با ارایه سرویس‌های امن، تعامل خوبی میان ما و مشتریانمان برقرار شود. در دسترس بودن، یا ارائه سرویس پایدار و امن، هدف شرکت زیرساخت امن خدمات تراکنشی است. امیدوارم نمایشگاه الکامپ به شکل خوبی برگزار شود. در یکی ‌دو سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا، شرکت‌ها و کسب‌و‌کارها نتوانستند آن‌طور که باید در نمایشگاه حضور یابند. امیدوارم در این دوره شاهد فضای خوبی باشیم تا شرکت‌ها بتوانند محصولات خود را عرضه  و با مشتریانشان تعامل برقرار کنند. نکته قابل توجه اینکه  باید با دعوت از شرکت‌های خارجی اثربخشی نمایشگاه را بیشتر کرد. 
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
آرشیو